یک اشتباه متداول در بازاریابی

بازاریابی با اینستاگرام

این روزها بازار برنامه های افزایش فالوور داغ است !

همه در تکاپو هستند تا فالوور های اینستاگرام خودشان را افزایش دهند و از هر نرم افزار و ترفندی استفاده کنند، هر ترفندی را که در اینترنت میخوانند یا دوستانشان به انها توصیه میکنند را به کار می گیرند تا فالوور های بیشتری را برای خودشان جذب کنند.

این افراد فکر میکنند در حال گسترش بازار هدف هستند و هنگامی تعداد فالوور های انها بالا برود به این معنی است که افراد بیشتری محصولات و برند کسب و کار انها را می بیند و فروش انها افزایش پیدا می کند.

اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید پیشنهاد میکنم این مقاله را بخوانید، اگر این تفکر را اصلاح نکنید فقط عامل هدر دادن بودجه تبلیغات هستید ! حتی بعید نیست این کار برند شما را نابود کند. مادامی که تصمیم میگیرید با نرم افزار های افزایش فالوور، بازار هدف خودتان را گسترش دهید ، شما توقع دارید هر کسی محصولات شما را دید از شما خرید کند ؟

یک مثال در بازاریابی

اپیزود اول : در حال گشت و گذار در یک مجتمع تجاری لوکس و گران قیمت هستید، به هر محصولی که نگاه می اندازید متوجه میشوید باید درامد کامل یک ماهتان را بدهید تا بتوانید ارزان ترین وسیله های این مجتمع را خرید کنید.

در حال فکر کردن با خودتان هستید که چه می شد حداقل می توانستید یکی از وسایلی که شما را با بازار کشانده است از این مجتمع لوکس خریداری کنید و همچنان در حال گشت و گذر هستید ناگهان فردی که چشم به راه مشتری است نگاهش به شما می افتد. با سماجت از شما درخواست میکند که از فروشگاهش بازدیدکنید و یک کالایی برای خودتان یا خانواده تهیه کنید.

مشکل این بازاریابی کجاست

او حتی فاکتور خرید را روی ویترین فروشگاه گذاشته است و به شما نشان میدهد که محصولاتش را ، ۳۰ درصد زیر قیمت خرید می فروشد تا بتواند بدهی خودش را پرداخت کند، ایا با همین اطلاعات شما از فروشگاه خرید میکنید ؟
مطمئنن خیر .شما ابتدا نیازهایتان را می سنجید، وسایلی را که برای خرید انها به بازار امده اید را در نظر میگیرید اگر این محصولات به کالاهای مورد نیاز شما شباهت داشته باشد خیلی عالی است با اشتیاق از فروشگاه خرید میکنید. حتی این پیشنهاد فوق العاده را به دوستانتان اطلاع میدهید. اما ، اگر از لبه سکه به موضوع نگاه کنید باید طرف دیگر سکه را هم ببینید.

اگر شما به محصولات فروشگاه هیچ نیازی نداشته باشید و تا کنون حتی یک بار هم به داشتن چنین محصولاتی فکر نکرده باشید، اصلا محصولاتی که در این فروشگاه عرضه می شود دقیقا کالاهای منفور شما باشند، ایا باز هم حاضرید از این فروشگاه خرید کنید ؟

اگر فرشنده به سماجتش ادامه دهد و محصولاتش را ۵۰ درصد زیر قیمت خرید به شما بدهد ایا حاضرید این محصولات را بخرید ؟

به نظر من بهترین راه برای فروشنده بدهکار این است که با مشتریان برترش تماس بگیرد و اعلام کند کهمحصولات را فقط به قیمت فاکتور (یعنی ۳۰ درصد
بیشتر از قیمتی که به شما پیشنهاد شده بود) میفروشد ، مطمئنن افرادی که به این محصولات علاقه دارند بیشتر استفبال می کنند.

در بخش بعد به توضیحات بیشتری درباره این موضوع میپردازیم.

One thought on “یک اشتباه متداول در بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *