آموزش بازاریابی اینستاگرام (بخش دوم)

7 ترفند بازاریابی با اینستاگرام

سلام عرض میکنم خدمت شما دوستای خوبم،امروز با ادامه مقاله بازاریابی با اینستاگرام در خدمتتون هستم.امروز هم نکات بسیار جالبی در باره اینستاگرام به شما خواهم گفت که اطمینان دارم لذت خواهید برد

4. ارائه کوپن تخفیف در اینستاگرام

فرض کنیم میخواهید برای اعضای اینستاگرام خود یک فروش ویژه بگذارید و 20 درصد تخفیف بدهید. اعلام این موضوع که محصولات 20 درصد تخفیف دارند جذابیت چندانی ایجاد نمیکند.

بهترین کار آن است که یک کوپن تخفیف 20 درصدی به صورت کاملا انحصاری در اختیار دنبال کنندگان شما در اینستاگرام قرار گیرد. در سایت و جاهای دیگر هیچ صحبتی از این تخفیف نکنید.

5. ارائه مطالب انحصاری

یکی از کارهای بسیار اشتباه که توسط بسیاری از بازاریابان اینترنتی انجام می شود، انتشار تمامی پست ها در تمام رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی است.

فرض کنید شما یک فروش ویژه دارید. این مطلب را در فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و … اعلام می کنید. پس از مدتی کاربران می بینند که رسانه های اجتماعی شما کپی همدیگر هستند. بنابراین به این نتیجه می رسند که لزومی ندارد تمام آ نها را دنبال کنند.

کافی است گاهی به یکی از آن ها نگاهی بیندازند. البته گاهی لازم است مطلبی را در تمام رسانه ها منتشر کنید، ولی در هر رسانه مطالب اختصاصی هم داشته باشید.

6. تغییر ماهانه عکس پروفایل اینستاگرام

عکس پروفایلتان را ماهی یک بار عوض کنید! شاید این مورد کمی عجیب به نظر برسد، ولی این کار باعث می شود از دید اینستاگرام کاربر فعال تری محسوب شوید.

هرچه کاربر فعال تری باشید، عکس های شما در نتایج جستجوی اینستاگرام جایگاه بهتری خواهد داشت و احتمال دیده شدن عکس هایتان و فالو شدن شما بیشتر می شود.

شاید فکر کنید اکانت من کاملا تجاری است و مثلا لوگوی شرکت را به عنوان عکس پروفایل قرار داده ام. چگونه می توانم هر ماه آن را عوض کنم؟ با کمی خلاقیت این کار انجا مپذیر است.

می توانید به مناسبت های مختلف لوگو را کمی تغییر دهید. مثلا با شروع زمستان میتوانید چند دانه برف به لوگو اضافه کنید. یا با شروع بهار زمینه لوگوی شما گل و گیاه باشد. حتی گاهی میتوانید بر عکس پروفایلتان بنویسید: فروش ویژه!

7. اول آموزش، سپس فروش

در اینستاگرام به آموزش بپردازید. شاید بلافاصله بگویید کار من آموزش نیست. مثلا فروشگاه لوازم اتومبیل دارم. حتی اگر لوازم اتومبیل می فروشید کار اصلی شما آموزش است.

البته منظور از آموزش ارائه نکات و ترفندهایی درباره لوازم اتومبیل است. همچنین می توانید نکاتی را بگویید تا مخاطب با خواندن آن بتواند خرید بهتری انجام دهد. در آموزش ها توضیح دهید چگونه می توان تشخیص داد محصول کیفیت مناسبی دارد یا خیر.

درواقع اغلب خریداران به کمک و آموزش نیاز دارند و ترجیح میدهند محصول را از کسی بخرند که آموزش بهتری میدهد. یکی از دلایل موفقیت دیجی کالا همین است. بیشتر افراد برای کسب اطلاعات درباره محصول و مقایسه محصولات به سایت مراجعه میکنند، سپس به خریدار تبدیل می شوند.

این هم از نکته پایانی.همونطور که در مقاله قبل گفتم این نکات رو بار ها و بارها بخوانید و مو به مو و دقیق اجرا کنید تا از نتایج آن شگفت زده شوید!

شاد،موفق و پبروز باشید

 

One thought on “آموزش بازاریابی اینستاگرام (بخش دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *