آموزش بازاریابی اینستاگرام (بخش اول)

آموزش بازاریابی با اینستاگرام

امروزه شبکه های اجتماعی کاربرای بسیار زیادی دارند.یکی از پر بازدید ترین اونها اینستاگرام هست.برای همین منظور قصد دارم نکاتی درباره بازاریابی با اینستاگرام رو بهت آموزش بدم.افراد خیلی خیلی کمی ازین نکات اطلاع دارند.پس این فرصت رو از دست نده و ما من همراه شو…

مقدمه

اگر اکانت اینستاگرام دارید، آیا اینستاگرام را بیشتر چک می کنید یا ایمیلتان را؟
روز به روز بازاریابی با ایمیل سخت تر می شود. البته منظورم این نیست که قدرتش را از دست داده یا باید کنار گذاشته شود. هنوز اصلی ترین روش ارتباط در بازاریابی اینترنتی همان ایمیل است.

ولی اطلاع رسانی، جلب توجه مخاطب و بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی هر روز آسان تر می شود. دلیل آن است که رسانه های اجتماعی برای مخاطب خیلی بیشتر از سایت ما یا حتی ایمیل شخصی جذاب است.

رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به سریعترین روش ارتباطی با مشتریان هستند! اینکه «مردم دوست ندارند در اینستاگرام به آن ها محصول معرفی شود » افسانه ای بیش نیست!

مردم همیشه دنبال فرصت های خوب، محصولات خوب و پیشنهادهای ویژه هستند که یکی از بهترین مکانهای معرفی اینستاگرام است.

لطفا این مقاله را بارها بخوانید و تمام مطالب آن را اجرا کنید…

روند انفجاری اینستاگرام

جای هیچ شکی نیست که اینستاگرام توانسته رتبه اول را در تمام رسانه های اجتماعی موبایل به خود اختصاص دهد. اینستاگرام بیش از 300 میلیون کاربر دارد که بیش از 200 میلیون از آن ها کاملا فعال هستند.

یعنی مطالب جدید را میبینند. جالب است بدانید هم اکنون بیش از 20 میلیارد عکس در اینستاگرام وجود دارد، یعنی تقریبا به ازای هر فردی که روی کره زمین زندگی میکند 3 عکس وجود دارد.

افزایش فالوور اینستاگرام

اگر بتوانیم از اینستاگرام درست استفاده کنیم و ترفندهای آن را بدانیم به راحتی میتوانیم برندمان را محبوبتر کنیم و همچنین محصولات و خدمات را بفروشیم. شما حتی اگر سایت نداشته باشید باز تا حدی میتوانید از روش های بازاریابی اجتماعی استفاده کنید. اگر فرصت بازاریابی با رسانه های اجتماعی را از دست بدهید، یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار گذاشته اید.
هنگامی که تعداد فالوورهای اینستاگرام ایده ناب حدود 1000 نفر بود، حدود ساعت 8 شب پنجشنبه یک کوپن تخفیف در اینستاگرام گذاشتم و نوشتم فقط تا 23:59 امشب. یعنی آن کوپن فقط برای 4 ساعت معتبر بود. فقط در آن 4 ساعت چند میلیون تومان فروش ایجاد شد.

اگر همین کار با ایمیل انجام می شد قطعا به این سرعت نتیجه نمی داد. برای دیدن این مورد واقعی می توانید در اینستاگرام، idenab.ir را جستجو کنید. اگر میزان کل فروش را به تعداد دنبال کننده ها تقسیم کنیم می بینیم در این مورد خاص مالی به ازای هر فالوور حدود 4000 تومان می شود.

یعنی هر دنبال کننده برایمان می تواند 4000 تومان فروش ایجاد کند. بنابراین حتی ارزش دارد بر تبلیغاتی سرمایه گذاری کنیم که نتیجه آن افزایش تعداد هواداران ما شود.

مدل جدید بازاریابی اینترنتی که روز به روز در حال رایج شدن است، هدایت افراد سایت به رسانه های اجتماعی است. پس از آنکه بازدیدکننده، دنبال کننده یکی از رسانه های اجتماعی شد، به او دسترسی داریم و می توانید پیام های بازاریابی را از این طریق برایش ارسال کنیم. در ادامه به بررسی 7 ترفند میپردازیم که می تواند عملیات بازاریابی شما را در اینستاگرام بهبود بخشد.

7 ترفند برای بازاریابی در اینستاگرام

آموزش بازایابی اینستاگرام

1. استفاده بهتر از آدرس سایت در پروفایل

در اینستاگرام شما میتوانید آدرس وب سایت را در پروفایلتان وارد کنید. اگر وب سایت ندارید بهتر است آن قسمت را خالی نگذارید. مثلا می توانید آدرس پروفایل لینکدین خود را وارد کنید. اگر سایت دارید بهترین حالت آن است که به جای وارد کردن آدرس صفحه اصلی سایت، افراد را به صفحه فرود خود هدایت کنید.

صفحه فرود صفحه ای است که در آن ایمیل مخاطب را دریافت می کنید و به ازای آن یک هدیه به او می دهید. هدیه می تواند یک کتاب الکترونیکی رایگان، آموزش صوتی، فیلم یا هر اطلاعات جذاب دیگر باشد.

2. ایجاد توقف بر عکس ها

از عکس هایی استفاده کنید که باعث کنجکاوی شود. اگر عکس هایی بسیار معمولی و حتی با کیفیت عالی منتشر کنید هیچ انگیزه ای برای توقف بر عکستان ایجاد نمیکنید.

افراد اغلب با عکس های زیادی مواجه هستند و تنها چیزی که باعث توقف بر یک عکس خاص می شود حس کنجکاوی است. برای ایجاد کنجکاوی روش های زیادی وجود دارد.

مثلا میتوانید از یک محصول از فاصله ای بسیار نزدیک عکس بگیرید که به راحتی قابل حدس زدن نیست.

ایده دیگر گرفتن عکس از زاویه ای نامتداول است. کمی وقت بگذارید و بر خلاقیت عکس ها کار کنید و ببینید چقدر بیشتر موردتوجه قرار میگیرند.

3. نوشتن توضیحات پروفایل برای فالو شدن در اینستاگرام

در بخش توضیحات پروفایلتان که Bio نامیده می شود بدیهیات و موارد کلیشه ای ننویسید.

همچنین از خودتان و کسب و کارتان تعریف نکنید. بلکه فقط بر پاسخ یک سوال متمرکز شوید. چرا دیگران باید شما را فالو کنند؟ مهم ترین مطلبی که باعث فالو شدن شما می شود ارائه دلیلی قانع کننده برای این کار است. در واقع خیلی واضح بگویید که با فالو کردن شما چه مزیتی به دست می آورند.

مثال نامناسب: بزرگترین شرکت آموزشی در زمینه بازاریابی و مدیریت

مثال مناسب: با فالو کردن این صفحه با نکات و ترفندهای مدیریتی آشنا شوید و برای خرید از سایت کوپن های تخفیف دریافت کنید.

خب قسمت اول این مقاله به پایان رسید و انشالله در روز های آتی به بقیه تکات خواهیم پرداخت.

شاد،موفق و پیروز باشید

 

 

One thought on “آموزش بازاریابی اینستاگرام (بخش اول)

  1. اشتراک ها: آموزش بازاریابی اینستاگرام (بخش دوم) - اینستاناب-افزایش فالور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *